Flyttstädning-vanliga-frågor

VANLIGA FRÅGOR

Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna.

  • Boka städning steg för steg

    SKICKA EN BOKNINGSFÖRFRÅGAN

    - Ring oss

    - Skicka E-post

    - Fyll i formuläret

    - Använd priskalkylatorn längst ner på sidan 


    VI TAR EMOT DIN BOKNING

    - Orderbekräftelse inom en arbetsdag.

    - Du får en inloggning till vår städapp.

    - Du svarar på frågor gällande nycklar  


    ALTERNATIV FÖR NYCKLAR

    1. Möt oss utanför bostaden 
    2. Lämna olåst
    3. Vi hämtar upp nyckeln
    4. Lämna nycklarna till vårt kontor 

    STÄDNING

    • Vi tar med oss all städutrustning
    • Vi tar med stege och belysning
    • Besiktiga med oss efteråt eller på egen hand senare.

    Faktura kommer på e-post efter godkänd städning. 

  • Ingår fönsterputs?

    Fönsterputs ute och inne ingår i priset.

    Infomera oss om du har delbara rutor så att vi kan  uppdaterar vi offerten! (35kr per ruta tillkommer)


    Viktigt! Om det finns delbara fönsterrutor i bostaden (fönster man kan dela på och putsa mellan) så kommer personalen att putsa mellan glasen även om du inte har beställt det. Anledningen är att puts mellan glasen måste utföras för att städningen ska kunna anses vara godkänt enligt mäklarsamfundets rekommendationer.


    Uppge gärna att du har delbara rutor vid offertförfrågan.

  • Ingår vattenlåset?

    • Vattenlås dusch: JA
    • Vattenlås handfat: NEJ

    För vattenlåset i handfatet behöver du ringa en rörmockare alternativt att du gör det själv om det behövs. (Arbetet måste utföras av en fackman)

  • Ingår verkligen allt?

    Det som förväntas att en städfirma ska städa ingår. Vi följer mäklarsamfundets rekommendationer på vad som ska ingå. 

  • Ingår biytor & balkong?

    Vi ger ett pris mer kvadratmeter. Biytor ingår inte i boytan. Du behöver räkna med kvadratmeter för bityor vid bokning  om du vill att det ska ingå.



    Vad är en biyta?

    • Garage
    • Inglasad balkong
    • Källar/Vindsförråd. 
  • Ingår städning bakom ugn?

    Ja vi drar ut och städar bakom ugnen.

  • Efter städning - Städbesiktning

    Du väljer själv hur du vill göra med besiktningen. Efter utförd flyttstädning kan du antingen:

    1. Besikta tillsammans med oss på plats
    2. Besiktiga bostaden senare
    3. Be nyinflyttad/bovärd besikta städningen.

    Vid eventuell påbackning åtgärdar vi helt utan kostnad. Ingen faktura skicaks förrän städningen har blivit godkänd!

  • RUT-Avdraget

    Det fixar vi. Inget du behöver tänka på!

  • Har ni städgaranti?

    Ja! Vi lämnar en 100% nöjd-kund-garanti

    • Faktura: Först efter godkänd städning
    • Garantin gäller: 14 dagar
    • Vid brister: Kostnadsfri åtgärd inom 48h
  • 1. Får jag ett fastpris?

    Ja och nej. Priset vi ger i priskalylatorn avser en bostad  som vi klassificerar som en "normal" standard" Om din bostad håller en normal standard så har du ett fastpris.


    Om vi kommer ut till en bostad som inte håller en normal standard kommer vi att debitera extra. Nedanför kan du läsa vad som är normal standard och icke normal standard. 


    19/20 bostäder håller en normal standard. Med andra ord är det ytterst få bostäder som vi kommer att kräver mer tid på. 

  • A. Normal standard (Fastpris)

    Exempel på bostad som vi ger fastpris på

    • Fräsha ytskikt (ca 0-10 år)
    • Bostaden har städats regelbundet på ett tillfredsställande sätt.
    • Lättåtkomliga ytor att städa
    • 1st kök, 1st badrum, 1st WC
  • B. Ej normal standard (Fastpris)

    Exempel på bostad som avviker i standard och/eller där det kan krävas mer tid. Om det krävs mer tid fakturerar vi extra.


    • Äldre bostad & slitna utskickt
    • Kök utan köksfläckt där det är mycket fett.
    • Niktotin (rökt inomhus)
    • Bostad där det funnits mer att önska gällande den vardagliga städningen. 
    • Mögel i badrum / fogar m.m.
    • Lägenhet med mängder av hörn och vrår
    • Svårstädade element
    • Äldre ventilation
    • Bostad med över 3 meter takhöjd
    • Bostad mer fler än 1st kök
Share by: